பழுவேட்டரையர் அகமுடையார் குலம் என்பது அனைவரும்
அறிந்ததே! பழுவேட்டரையர்கள் பற்றி திரு. ராஜாராம் கோமகன் எழுதியுள்ள
சிறுகட்டுரை உங்களது பார்வைக்கு..
கல்கி இல்லையேன்றால் எத்தனை பேருக்கு ராசராசனை தெரிந்திருக்கும் என்று தெரியவில்லை? பாலகுமாரன் இல்லை என்றால் எத்தனை பேருக்கு பஞ்சவன்மாதேவியை தெரிந்திருக்கும் என்றும் தெரியவில்லை?
தற்போது வரலாற்று பெருங்கதையின் மூலம் வெகுமக்களுக்கு அறிமுகமாகியிருக்கும் ஆடல்நங்கையாகிய சோழமன்னனின் அணுக்கி...,
பஞ்சவன்மாதேவி... ராசராசனின் காதல்கிழத்தி. சேரர்களாகிய பழுவேட்டரையரின் மகளான அருமொழிநங்கையை பராந்தகச்சோழன் மனைவியாக்கியதால் பழுவேட்டரையரோடு தொடங்கிய உறவின்முறை ராசராசனையும் தொட்டதனால் பஞ்சவன்மாதேவி.. வீரப்பரம்பரை பழுவேட்டரையரின் வித்து.பேரரசனான ராசேந்திரனின் ஈன்றுபுறம் தராத தாய்.
வரலாற்று தாகங்களோடு பழையறை வருவோர் தேடும் இடம் இந்த பள்ளிப்படை.ராசேந்திரசோழன் வீரன்மட்டுமல்ல பண்டிதனும் கூட (பண்டிதசோழன்) என்பதை அவன் தன் வளர்ப்பு தாய்க்கு கட்டிய இந்த பள்ளிப்படையே சான்று. அதிஸ்டானத்திலுள்ள கல்வெட்டு நிவந்தங்களையும் அதற்கு பொறுப்பாக லகுலீசபண்டிதரையும் நியமித்ததையும் கூறுவதோடு,கலாப்பூர்வமாக இப்பெண்மணி பழுவேட்டரையர் வழி என்பதற்கு முகமண்டத்தின் வாயிலில் பழுவேட்டரையர் பாணி துவாரபாலகர்களை நிறுவி, நந்தி மண்டபத்தின் இருபுறத்தூணில் ஒன்றை சோழர்பாணியிலும் மற்றோன்றை பழுவேட்டரையர் பாணியில் அமைத்திருக்கும் விதம் கல்லால் எழுதிய வரலாறு.
இவள் சோழாப்பேரரசின் தூண் என்பதை இதைவிட எப்படி கூற முடியும்.அவன் பண்டிதசோழன் என்பதற்கு இது ஒன்றே போதும்! இவன் மாமன்னனாக முடியேற்ற(1014-2014) ஆயிரமாண்டில் நாம்...!!
கல்கி இல்லையேன்றால் எத்தனை பேருக்கு ராசராசனை தெரிந்திருக்கும் என்று தெரியவில்லை? பாலகுமாரன் இல்லை என்றால் எத்தனை பேருக்கு பஞ்சவன்மாதேவியை தெரிந்திருக்கும் என்றும் தெரியவில்லை?
தற்போது வரலாற்று பெருங்கதையின் மூலம் வெகுமக்களுக்கு அறிமுகமாகியிருக்கும் ஆடல்நங்கையாகிய சோழமன்னனின் அணுக்கி...,
பஞ்சவன்மாதேவி... ராசராசனின் காதல்கிழத்தி. சேரர்களாகிய பழுவேட்டரையரின் மகளான அருமொழிநங்கையை பராந்தகச்சோழன் மனைவியாக்கியதால் பழுவேட்டரையரோடு தொடங்கிய உறவின்முறை ராசராசனையும் தொட்டதனால் பஞ்சவன்மாதேவி.. வீரப்பரம்பரை பழுவேட்டரையரின் வித்து.பேரரசனான ராசேந்திரனின் ஈன்றுபுறம் தராத தாய்.
வரலாற்று தாகங்களோடு பழையறை வருவோர் தேடும் இடம் இந்த பள்ளிப்படை.ராசேந்திரசோழன் வீரன்மட்டுமல்ல பண்டிதனும் கூட (பண்டிதசோழன்) என்பதை அவன் தன் வளர்ப்பு தாய்க்கு கட்டிய இந்த பள்ளிப்படையே சான்று. அதிஸ்டானத்திலுள்ள கல்வெட்டு நிவந்தங்களையும் அதற்கு பொறுப்பாக லகுலீசபண்டிதரையும் நியமித்ததையும் கூறுவதோடு,கலாப்பூர்வமாக இப்பெண்மணி பழுவேட்டரையர் வழி என்பதற்கு முகமண்டத்தின் வாயிலில் பழுவேட்டரையர் பாணி துவாரபாலகர்களை நிறுவி, நந்தி மண்டபத்தின் இருபுறத்தூணில் ஒன்றை சோழர்பாணியிலும் மற்றோன்றை பழுவேட்டரையர் பாணியில் அமைத்திருக்கும் விதம் கல்லால் எழுதிய வரலாறு.
இவள் சோழாப்பேரரசின் தூண் என்பதை இதைவிட எப்படி கூற முடியும்.அவன் பண்டிதசோழன் என்பதற்கு இது ஒன்றே போதும்! இவன் மாமன்னனாக முடியேற்ற(1014-2014) ஆயிரமாண்டில் நாம்...!!
The "Vanniya Kula Kshatriya" Chieftains/Feudatories during chola period are as follows:
ReplyDeleteThe "Kadavarayars" mentioned in the cholas inscriptions, as "Palli" and "Sambu Kulam" by caste. The "Sambuvarayas" mentioned in the cholas inscriptions, as "Palli", "Vanniyan" and "Sambu Kulam". The "Malayamans" mentioned in more than 10 cholas inscriptions, as "Vanniyan", "Vanniya Nayan" and "Vanniar" (very close relatives of Sambuvarayas). The "Paluvettaraiyar" mentioned in the cholas incriptions/copper plate, as "Kerala Kings" (Cheras}, and the relatives of "Mazhavars" & "Kolli Mazhavars" (Ori king line). Many of their kings name such as "Kandan Maravan" means the "The real warrior". The "Tundanadudaiyar" of 10th century A.D. mentioned in the cholas inscriptions, as "Palli" by caste and they are considered at par with "Vanagovaraiyar". The "Vannadudaiyar" of 10th century A.D. mentioned in the cholas inscriptions as "Palli" and "Surutiman". The "Irungolars" of 10th century A.D. mentioned in cholas as "Palli" and "Surutiman". The "Pangalanattu Gangaraiyar" of Pallava/chola times mentioned in cholas inscriptions as "Vannian". The "Nilagangaraiyar" mentioned in the cholas inscriptions/Later copper plates, as "Palli". "Vanniya Nayan" and "Sambu Kulam". The "Vanagovaraiyars" mentioned in the cholas/Pandiyas inscriptions as "Palli". "Vanniyan". The "Mazhavarayars" mentioned in the cholas inscriptions as the close relatives of imperial cholas and the year 1511 A.D. copper plate refers them as "Vanniyas". Their descendants "Ariyalur Chieftains" mentioned in copper plate/documents/poems as "Palli" and "Vanniyan". The "Kadanthaiyar Chieftains" mentioned in the cholas inscriptions with the title "Mutharaiyar". They are "Palli" by caste according to "Aduthurai" cholas inscriptions. The year 1511 A.D. copper plate refers them as "Vanniyas" along with "Mazhavarayas".
(Cont'd........)
The splitted groups of "Vanniyas" are "Surutiman" and "Nattaman". The year 1009 A.D, Uttattur cholas inscription of Raja Raja Chola-I, clearly mentioned about "Surutiman Peruman Palli (alias) Periyavel Muttaraiyan" (Surutiman Peruman Palliyana Periyavel Muttaraiyan). He is obviously "Vanniya" by caste and also "Surutiman". According to Tamil Lexicon, the word "Suruti" means both "Split" and "Learned men". The "Learned Men" cannot be taken for the word "Surutiman", Since, during the period of the chola king "Rajendra chola-I, in the year 1015 A.D, "Surutiman Nakkan Chandiran (alias) Rajamalla Muttaraiyan attacked the royal elephants of Satyasraya, the Chalukya King in the battle of Kadakkam and lost his life". Such a "War Heros" Surutiman cannot be placed under "Learned men". The "Uttattur" (Ariyalur Dist) is the place where, the large numbers of "Surutiman" community people are still living from the chola times. During the period of Kulotunga chola-III, the "Surutiman" told a story in a inscriptions, that they came from "Agni" to destroy two demons. This story is similar to "Vanniya Puranam". More over, the "Irungolar Chieftains" mentioned in chola inscriptions as "Palli" and "Surutiman". Similarly, the "Vannadudaiyar Chieftains". The eminent scholar Dr. L. Thiyagarajan, states that, "During the region of Vikrama Chola (1118 - 1136 A.D) and of his successors, inscriptions give enough information to show the "Palli" and "Surutiman" castes of this region (Ariyalur & Perambalur) supplied Soldiers, Officials and Generals to the Chola Government and enjoyed status in the contemporary society".
ReplyDeleteThe "Nattaman" mentioned in chola inscriptions as "Yadava Kulam", which means "Velirs", the "Kshatriyas". The Rajendra Chola-I and Rajendra Chola-II, inscriptions mentioned the "Malayaman Kings" belonged to "Bhargava Gotra" and had the title "Yadava Kula". The "Yadava Kula", Hoysala king Vira Vallala Deva-III, mentioned as "Vanni Kula/Agni Kula" in the 14th century authentic work "Arunachala Puranam". The "Hoysalas" are the descendants of "Agni" born line of "Rastrakutas" and "Chalukyas". That is why, the imperial cholas had the matrimonial relationship with them.
The cholas descendants are “Pichavaram Poligars” (Royal Family). They are entitled to crown in the “Thillai Natarajar Temple”, the family deity of imperial cholas. Others are not entitled for the same is clearly mentioned in the hymns of “Periya Puranam” of 12th century A.D written by the noted poet “Sekkizhar”. The “Pichavaram Cholas” are mentioned in their documents as “Kshatriya” by caste. The “Umapathi Sivacharya” (14th century) one among the “Thillai Dikshidars”, period “Parthavanam Mahatmiyam” and “Rajendrapura Mahatmiyam” published by the “Madras Sanskrit College” clearly says about the chola king “Vira Varma Chola of Pichavaram”. That is why, the “Thilla Dikshitars” used to crown to “Pichavaram Chola Royal Family”.
Irukuvelirs are the "Velir Clans" who ruled Kodumbalur region in the Sangam period and also later period. The another sect of "Velir Clans" of the Sangam period who ruled from "Pidavur" (Modern Pudaiyur Kattumannarkudi of Kadalur Dist). A territory called "Irungolappadi" which existed comprising parts of Udaiyarpalayam, Kattumannarkudi, Tittakudi, Virudhachalam taluks on both the banks of the Vellar river was ruled by the Chiefs of "Irungolar Royal Family" during imperial cholas period.and had marriage alliance with them.
ReplyDeleteAccording to cholas inscriptions they are called as "Palli" (Vanniyas) / "Surutiman" (Moopanar) by caste.
Kulothungacholiyar, daughter of "Navalur Irungolar" and wife of "Tundarayan Thiruchirrambala Udaiyar" of Tenur.
A line of Chieftains/Feudatories who ruled the Ariyalur region during imperial cholas period was called as "Tundanadu Udaiyar" and "Tundaraiyan". They are "Palli" by caste.
During the period of Virarajendra Chola (1067 A.D), "A lady named Marutandaki setup a lamp in the siva temple for merit of "Pakkan Senni" who was a son of "Kuttan Pakkan (alias) Jayankonda Chola Tunda Nadalvan" a "Palli" of Karaikkadu.
"Tundanaudaiyar Cholakula Sundran Kalyanapuramkondan" (Conquerer of Chalukyas). He called as "Tenur Udaiyan" during the period of Kulotunga Chola-I. These Chieftains/Feudatories are considered at par with "Vanagovaraiyars".
"Tunda Nadu Udaiyan Ekavasagan Kulotungan (alias) Pillai Vanagovaraiyan" (1180 A.D).
"Tunda Nadu Udaiyan Ekavasagan Ulagukanividutta Perumal (alias) Vanagovaraiyar" (1184 A.D).
An officer of "Palli caste" named "Sendan Suttamallan (alias) Vanagovaraiyan" received a land called Tirumugakani from the king and he also made a gift of land to the Sennivanam temple in 1137 A.D. His another record in Aduturai (1130 A.D) mentions that he guilded the "Tiruchchirrambalamudaiyar temple" with Gold".
During the region of Kulotunga Chola-I, "Palli Sengeni Senapati Vanarajar" also appears.
In view of the above, "Irungolar Chiefs" are "Palli" / "Surutiman" by caste. The "Tunda Nadu Udaiyar" chiefs considered at par with "Vanagovaraiyar Chiefs" are "Palli" by caste and they had very close matrimonial relationship with each other and also with imperial cholas.
The eminent scholars "Tudisai Kizhar Chidambaranar", Thiru. Natana Kasinathan, Noboru Karashima agrees that 'Palli" and "Surutiman" are from same clan.
முரளி நாயக்கர் அவர்களே எந்த இடத்தில் பழுவேட்டரையன் வன்னியனாகவோ அல்லது பள்ளியாகவோ குறிப்பிடபட்டுள்ளான். மேலும் பழுவேட்டரையனின் தாய்மாமன் பெரியப்பன் சித்தப்பன் கல்வெட்டு எல்லம் உங்களுக்கு எப்படி கிடைத்தது. சங்க இலக்கியத்தின் மழவர் பற்றிய குறிப்புகள் அதிகம் கிடைக்கிறது.
Deleteதங்களது இனமான பள்ளியை பற்றி எந்த சங்க இலக்கியத்தில் குறிப்புகள் உள்ளது நீங்கள் கலித்தொகை,குறுந்தொகை,அகநாநூறு புறாநானூறில் வராத தமிழ் குடிகள் ஏதும் இல்லை புறநானூரில் பள்ளி இனத்தாரை பற்றி எந்த இடத்தில் குறிப்பிட்டுள்ளார்கள் என்பதை விளக்கவும். வெகு சுலபமான கேள்வி உங்கள் இனத்தின் ஒரே பெயர் என்ன? பள்ளியா? மழவரா? வன்னியரா? அப்படி மழவராக இருந்தால் எந்தக்காலத்தில் நீங்கள் பள்ளி ஆனீர்கள் எந்த காலத்தில் வன்னியர் ஆனீர்கள் என்ற ஆதாரத்தையும் காட்டினீர்கல் என்றால் நன்றாக இருக்கும். இதில் பள்ளி மற்றும் மழவர் என்ற இனத்தின் பெயர்தானே ஒழிய பட்டப்பெயர் கிடையாது. மேலும் தங்களிடமே கேட்பது சங்கட்டமாக இருக்கிறது. பள்ளி வன்னியர்......பள்ளி இனத்தாரே வன்னியர் என்னும் கல்வெட்டுகல் சிலவற்றை போட்டல் பொதுமக்களுக்கும் பயனாக இருக்கும். ஏன் என்றால் இனத்தின் பெயரை கேட்டாலே எட்டு பெயரை கூறுகிறீர்கள் இதில் எது உங்களின் இனப்பெயர் என இனியாவது தெரியட்டும்.
தங்களது இனப்பெயர் பள்ளியா? மழவரா? வன்னியரா? காடவரா?
மேலும் "வன்னிய குல சத்திரியர்" என்னும் வார்த்தையுள்ள ஆதாரத்தை காட்டினால் நன்று.
இது கூட பரவாயில்லை "சத்திரியர்" என்ற பெயருடைய தமிழ் இனக்குழு எதாவது(கூட்டமாக மக்களை) இருந்தால் காட்டினால் நன்று........